Är man tid har man arbetslöshet

Hei!
Än så länge är det bara jag som har så mycket dötid att spendera på att blogga. Eller så är det bara jag som har valt att spendera den dötid på att blogga. Skitsamma. Livet flyter väll på här. Vi har fått en värmepump eller vad det heter i.a.f. När de borrade dit den trodde jag mina trumhinnor skulle trilla ut. Sen kom Micke in i köket och stängde dörren. Hehe det hjälpte. "De er då veldig dyre! vanligvis koster de ca tjuefemtusen men jeg fikk ju rabatt, en fancy pris va av min venn" . Jag vet inte om han menar att vi ska väldigt tacksamma, eller att vi ska erbjuda oss att han absolut borde höja hyran eller om han bara ville berätta det. Väldigt tacksamma är vi i.a.f. Vinterns energifråga är ju deffinitivt löst. Den drar ingen ström alls i stort sett.
Jag sprang till vattnet imorse och fick mig en skönhetschock. Solen sken idag och det var vårigt varmt och att springa längs med fjorden och se bergskjedjan på andra sidan var riktigt gemytligt. Jag bakade ut surdegssatsen idag också! Bröden fick godkänt, absolut, men jag undrar vad som är grejen med surdeg egentligen.. Mycket godare eller nyttigare än "vanligt" bröd är det väll inte? Sedan va Sara och jag på en liten utflykt vars bilder följer alldeles snart. Igårkväll, sittandes på hallens golv, bjöd vi varandra på oss själva med misslyckarhistorier, det var ypperligt. Ikväll spelade vi charader, vilket också var ypperligt. Nu blir det helg, vilket för en arbetssökande innebär mycket liten chans på succé så jag får väll helt enkelt chilla och glida runt. Jag har nog sökt ca 20 jobb nu i.a.f. Får hoppas på lite svar inom kort. Akkuratakkurat. Det finns mycket mer roligt att berätta som mina kära kollektivkamrater har vart med om, men det ska de själva få berätta.
Hadet!

Kommentarer
Postat av: myyyyyyyyyy

Åh Nikki, vad glaaad, jätteglaad jag blir att ni har skaffat en blogg. Det är så kul att läsa om mina vänners liv (med tanke på att jag inte riktigt hänger med i svängarnaa några mils avstånd). Norge ser fantastiskt vackert ut och vilket härligt och mysigt gäng ni är!

Du saknas...men jag brukar faktiskt sjunga om dig lite då och då för den lilla tjejen. Har du hört barnlåten "Niko Tiko Tin"? Jag har liksom gjort en ny bättre version av den, och sjunger istället "Och NIKKI Tikki Tin och jaaag, vi for till stjärnorna en daaag..." Haha!

Hälsa till kempegooa Nörgegäng från mig, och ge dig själv en stor och mysig bamsekram från mig, och en puss!

2010-10-09 @ 15:54:15
URL: http://amyrica.blogg.se/
Postat av: ronja

åhåååh wat leeuuuk met een blog!



see ya at skype tonight.

2010-10-10 @ 14:12:58
URL: http://cuttthecrap.blogg.se/
Postat av: toviiii

åh nikki har du en blogg? UNDERBART. saknar dig också kusi! hoppas hoppas vi ses snart. när tentan och duggan är klar funderar jag på att ha en fest här, och då måste du komma! jag hör av mig när det närmar sig :D förresten, du ska inte på johnossi den 15:e? STÖRRE puuusss

2010-10-10 @ 14:59:11
URL: http://silentfilms.blogg.se/
Postat av: johanna

det låter bra min sköna. bra med blogg, men jag vill ha brev! hämtade min cykel härrom dan och fick ditt meddelande<3 hur går det för sara??? jobb?? bloggar hon med? säg till henne att jag väntar på kilometerlånga brev från´na!

här är hösten också vacker, idag har jag plockat svampar. två fucking ica-kassar! hör av dig, ring/smsa/skriv/nåt. du saknas hos mig. krama sara. hårt.



pusspsuspsususpusupusss

2010-10-10 @ 17:57:33
Postat av: Nordmann som egentlig er Svenske

Röka ni vannpipa på kaien ? Va rölit! Men for eres opplysning ar det intet lov å gøre så der i Norje. Ni har en jetteüberkul blogg, så har jag inte lest den :pppPPPPpPPp. Ni er noen snella svenskefan! Ser ut som ni kosar ere i Stavanger! det e görrbra! Huppas at vi kan "henga" igjen en annan gong.



2010-10-28 @ 16:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0