Gokväll från nådlandsberget till resten av världen

Heej!
Nu ska vi försöka förstå oss på det här. Idag har vi haft lägenheten i en vecka och 2 dagar.
Själv har jag vart här i 2 av dom. En hel del har hunnit hända under dessa nästan-48-timmar.
Moa har fått jobb på ett dagis, Sara har guidat runt mig lite i Stavanger centrum, vi har fixat hennes norska mobila nummer som krånglade, vi köpte rödbetor, och sojamjölk åså åt mig osv. 
Sedan lagade vi god potatispurjolöksoppa igår med en extra touch av peppar. Moa trodde hon hade i timjan nämligen, men det va gott ändå! Timan är lite klen bara och satt och oade sig en aning.. men det blir ju så med oandet om man jobbar på äldreboende som han nu förtiden gör! Micke sliter på sitt kakeljobb och söker under tiden lite annat. Äsh här sitter jag och berättar alla andras livshistorier, det ska dom få göra själva såklart.
Jag har i.a.f. spenderat en hel del timmar bakom datorn nu för att hitta ett förbaskat jobb. Jag är nog registrerad hos minst 10 sånadär jobbsidor, jag vet inte vad det finare ordet är, men ni hajjar nog. Och varje sån sida vill att man fyller i deras cv formulär steg för steg. Det hade vart så förskräckligt mycket enklare om jag bara fick ladda upp mitt cv som faktiskt är väldigt färdigt skriven och klar. Jaja. Vår "husboss" var å hälsade på idag. Han babblade på en himla massa. Han hade tydligen vart med i "Halv åtta hos mig" här i Norge, var en fd boksare, var fettstolt över sin 2 åriga dotter, tyckte att det kanske var bra att vi skaffade en extramadrass för den 5e personen istället att den skulle sova på soffan. "Ja egentligen bryr ja mig icke, men ni vet så här prrf (pruttljud) aah de börjar ju lukta åså". Så det får vi väll skaffa dårå. Ja,nä nu ska jag nog sluta snacka. 
Nu har jag kanske gjort att saras Iphone typ är paj också eftersom jag sprang med den när det regnade så in i bomben.. på tal om det så är dom skitkassa på att föra bort vattnet från vägarna. Pölarna är groteska med tanke på att det regnar väldigt ofta också.

Stor kram // Nikki

Vårt vardagsrum och min tillfälliga säng

Kommentarer
Postat av: Johan den store

Det låter som att det går bra där borta iallafall. Vi är på på väg nu när som. Vi ska till oslo på måndag och tisdag och ska på några husvisningar och söka jobb. hoppas vi ses snart :D pussiluss

2010-10-08 @ 00:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0