På smällen

Heeiheeei,

Ska man ha kjempeskoj när man går på byn i Stavanger så är man på Smällen. Ja det är en klubb alltså, men för oss svenneapor blir det ju lite lustigt. Igår var alltså planen att vi allesammans skulle va på smällen, men kön var tjockt lång, så vi drog till nån kareokebar istället. Astrevlig stämning, men inte tillräckligt med drag för våra medkompanjoner, så de drog oss vidare till Matinique eller liknande istället, där jag förövrigt klämde mitt ringfinger förfärligt så den kommer nog trilla av inom den närmsta framtiden. Nää, men nageln är blå som om jag målat med en tushpenna på den, så den kommer jag nog förlora. Synd, men va ska man göra va.
För att få lite tydlighet i det hela så hade vi inflyttningsfest igår, eller det var tanken. Det blev mest häng med Karin och Oskar, samt Ida Maria (en couchsurfare Micke och Timan boddde hos i början) och hennes kompanjoner. Temat var i.a.f. Pokémon så efter att ha samtalat i nån timme satte vi på ett avsnitt Pokémon och spelade nå himla glassigt "drick när den gör så här, han/hon säger såhär eller dom kommer in i bilden" -spel. Ah underhållande. Sen drog vi alltså ut på de Stavangerska gator eller snarare sprang. Serri, alla sprang hela ti'n. Och en väldig rar (både i norsk och svensk bemärkelse) jenta vid namn Trine underhöll oss hela kvällen med sitt låtsas svenska.
Oskar och Karin
Micke som partycow (och jag är så pass obra på blogg att jag inte vet och inte orkar ta reda på hur man vänder bilden så att den blir åt rätt håll)
Sara och jag kom fram till att det är mer folk på gatorna på natten, åtminstone lördagsnatter, än på dagarna. Vi stötte även på en Sean banan snubbe. Helt sjukt vad alla kan den låten här. Han snackade iaf hela tiden om Sean och han skrattade t o m som honom. På bussen hjem inatt (som förresten var så full att om man skulle omvandla den fullhet jag syftar på till full som i "på kanelen" så skulle man vara på gränsen att döö, så full) började en stor klunga ropa " rumpaaaaa" och " kött fifan" och "är du man eller muus?" så aah, Sean är vad de förknippar med Sverige här i Stavanger. Härligt.
En bonde som mjölkar en partykosa samtidigt som han blir riden av två ivriga jentor
Åh jag hoppas jag inte har uttråkad er som läser än för jag tänker fortsätta lite till, bara för att passa på på min lediga dag lixomm. Jo, för er som undrar, så har jag den senaste veckan och veckan innan det jobbat på en militärbas. Varje morgon blir jag välkomnad med en honör av en liten soldat, sen kommer jag till receptionsbåset eller vad man nu ska kalla det, och är tvungen att lämna in mitt pass! och istället får jag en visitbricka. Sen går jag rakt fram, och stöter på en klunga militär guttar och jentor som är påväg nånstans, och efter 100 m är jag fram; matsalen. Japp, jag har agerat mattant de senaste dagarna. Det tog några dagar att komma in i det hela, och jag har både spillt köttpuddings flottighet över hela mig, spillt ut 50 liter apelsinjuicekonscentrat, och gått in på en toa när en av de andra tanterna var så pass toabesöksnödig att hon inte hunnit stänga dörren, men nu började jag faktiskt trivas. Synd att igår var sista dagen. Sedan är min stavangerska fortfarande askas, både att förstå och att prata själv. Så förfärligt grötig och skrovlig. Jaja det är bara å fråga om å om igen tills de inte orkar förklara mer.
Här om dan vaknade jag och tänkte regn, men så var det inte det (:ppPpppP)




Sara och Skrotigheter

Äh nu ska jag knipa käft va, och har lagt upp lite bilder för att underlätta detta utdragna inlägg, även om de inte har något med texten att göra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Äntligen erkänner Micke att han faktiskt är en ko...?

2010-12-06 @ 10:26:33
URL: http://htiman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0