Småprat för den som undrar

Idag är det lördag och jag känner mig som den här sången http://www.youtube.com/watch?v=17F9i302tfo.
Igår var vi ute och upptäckte Stavangers uteliv. Som Moa sa, medelåldern på de som är ute är betydligt högre än i t.ex. nyköping eller falun. Vi såg gitaristen i Kings of convenience och jag och Sara kom i kontakt med två snubbar som jobbade för Nato och var här för nån himla övningsgrej. Alexandro som var från Italien ville ha mitt nummer och jag tänkte att det skadar väll icke att ge, men idag redan ringde han och ville "eat something and just talk". Jag förklarade redan igår att jag redan är väldigt upptagen med en fin gutt i Sverige och tydligen hade han själv också flickvän, men han sa att han skulle dumpa henne. Jag fick komma och hälsa på honom i Italien, men att jag inte skulle säga nåt till min pojkvän. Schysst snubbe. not. Jaja, jag hoppas han inte planerar ringa till mig varje dag. Det vore lite förskräckligt. Sara var lite smartare och "råkade" ge fel nummer till snubben hon snackade med. Hon fick dessutom en cider av honom. Jag får ta och lära mig nåt från den bruden. När vi var påväg tillbaka till tåget/bussen hem så såg vi en ensam tjej sitta på nån bänk och då råkade jag säga "nämen titta, där sitter en liten tös" och sekunden efter kom jag på att juste tös är ju inte så himla smart att säga i Norge, det betyder nämligen slampa. jaja, hon var rätt så dragen så hon tog nog inte åt sig. Idag är jag och Karin och Oskar de enda som inte jobbar så det är rätt så lugnt i vår kosiga källare. Min dator har crashat också, men Timan hjälpte mig så nu håller den på att utföra en massa tester på sig sjlv. Hoppas det leder nå vart. Jag har fått brev av min käre familj också! Tusentakk!


post



Jobbet går bättre var dag, väldigt kul att titta på alla militärer i sina olika kostymer. Det finns en på jobbet, en riktig bitterfitta som klagar på allt men ändå är väldigt underhållande, är den enda jag kan förstå i stort sett helt å hållet, hon är nämligen från Oslo området. Alla andra snackar grov stavangersk, vilket är en blandning av danska och tyska. Skitvanskligt. Men det går framåt. Nu har jag rödbetor och potatis på så jag ska ta och fortsätta med maten. Trevlig helg på hen som läser och ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0